Bild saknas
Biljettköp

Hur köper jag en biljett? Biljetter till samtliga matcher finns under Köp biljett. Välj vilken typ av biljett du önskar. Du kan välja plats själv eller bli tilldelad av datorn. När du markerat vilka platser du vill ha så får du välja vilken sorts biljett (vuxen, ungdom eller senior). Biljetterna hamnar sedan i varukorgen längst ner i mitten av sidan. Där väljer du om du vill betala med kort, swish, förskottsfaktura eller dela upp din betalning. Behöver du hjälp med att boka biljett är du välkommen att maila [email protected] eller ringa 0470-32 97 00.

Vart ser jag priserna? Välj en biljett under Köp biljett. Välj en sittplats och du ser det aktuella priset i varukorgen.

Vad händer om jag inte betalar mina biljetter? Du behöver välja betalsätt innan du slutför köpet. Biljetterna kommer till din mail först när köpet är fulländat. Har du gjort en bokning via mail så har du tre dagar på dig att betala biljetterna (om inget annat blivit överenskommet) annars förfaller reservationen och biljetterna kommer ut till försäljning igen. En betalning är bindande och återbetalas ej. Oavsett om biljetterna används kommer vi att kräva inbetalning.

Hur avbokar/korrigerar jag antalet biljetter jag beställt via mail? För att ändra antalet på en bokning behöver du kontakta oss på [email protected]. Vänligen observera att biljettbokningar endast kan korrigeras tidigare än sju dagar innan matchtillfället, därefter är bokningen bindande. Vi korrigerar ej bokningar som redan är betalda.

Kan jag lämna tillbaka biljetter jag köpt? Nej, tyvärr återköper vi inte betalda biljetter.

Kan jag kombinera valfri biljett på läktaren med en restaurangupplevelse i arenan innan matchen? Absolut, vi har en rad möjligheter att själv kombinera ihop restaurangupplevelse med hockey. I Restaurangen på plan 3 och i Livesportbaren på plan 4 finns alternativen bakre bord där du innan matchen äter i någon av restaurangerna för att sedan gå till din angivna plats på läktaren.

» Läs mer om alternativen här 

Vilka åldersgränser gäller för barn/senior? Barn under 6 år går in gratis. Detta förutsatt att de sitter i målsmans knä under matchen. Önskas en egen stol till barnet är man värmt välkommen att köpa en barnbiljett. Barnbiljetter finns som alternativ på samtliga sektioner och gäller barn mellan 6-17 år.

Seniorbiljetter finns även dessa på samtliga sektioner och åldersgränsen på dessa är 65 år. Kontroller på de åldersdefinierade biljetterna kommer att ske slumpvis under säsongen.

Jag har problem med mitt biljettköp, vart vänder jag mig? Epost: [email protected] Telefon: 0771-47 70 70

Jag vill köpa ett presentkort, hur gör jag? Det köper du antingen via webben https://secure.tickster.com/sv/t38299w4xmjzz01/products, via mail [email protected] eller ring 0470-32 97 00. Presentkortet är digitalt och kommer till din angivna e-postadress. Det går att använda på köp på webben, fysiskt i restaurangerna/kiosker/barer och Team Store.

Restaurangbesök

Vart läser jag om de olika restaurangalternativen? Information om våra många restaurangupplägg hittar du här.

Vart bokar jag Restaurangen på Plan 3? Specifik information och bokningsmöjlighet till Restaurangen på Plan 3 finner du här.

Vart bokar jag Livesportbaren på plan 4Specifik information och bokningsmöjlighet till Plan 4 finner du här.

r behöver jag senast avboka mitt bord? Sista dag för avbokning är sju dagar innan match, därefter är bokningen bindande.

Antalet på mitt sällskap är inte valbart, varför? Tyvärr har vi inget bord ledigt för ditt sällskap. Det går dock bra att kontakta oss på [email protected] för att be om en plats på eventuell väntelista.

Mitt sällskap blir fler eller färre än förväntat, vad gör jag? Blir ditt sällskap fler än förväntat går det bra att kontakta oss på [email protected] fram till två timmar innan matchstart så gör vi vad vi kan för att se till att hela sällskapet får plats. Tänk på att du måste få en bekräftelse av oss för att din förfrågan ska vara giltig.

Blir sällskapet färre än förväntat och det är tidigare än 7 dagar innan matchen är du varmt välkommen att höra av dig till oss på [email protected] för att korrigera antalet. Tyvärr är bokningen bindande från och med sju dagar innan matchen och kan inte korrigeras därefter. Observera att vi inte återköper betalda biljetter. 

När måste jag senast betala? Biljetterna behöver vara betalda innan de scannas in vid matchtillfället. 

Vad händer om jag inte betalar? Oavsett om biljetterna utnyttjas eller inte kommer vi att kräva inbetalning om bokningen inte är avbokad senast sju dagar innan matchen. Du kommer att bli fakturerad i efterhand om de bokade biljetterna inte betalas till matchtillfället.

Jag får ej mina biljetter till min mail när jag betalt, vad gör jag? Har biljetterna inte kommit fram efter ett par minuter rekommenderar vi att du kontrollerar din skräppost/spamfilter. Efter det är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig.

Mitt sällskap är över 20 personer, vart vänder jag mig? Du är välkommen att kontakta [email protected] för bokning av större sällskap.

Vart hittar jag mina betalda biljetter? På Mina sidor på https://mylakers.tickster.com/ hittar du dina köp och biljetter. Har du ej loggat in tidigare så väljer du Glömt lösenord och du får ett nytt till din mail som du sen kan logga in med.

Hur får jag mina biljetter vid en restaurangbokning? Biljetterna kommer till din angivna mail när du slutfört betalningen.  

Säsongskort

Hur köper jag ett säsongskort? Innan säsongen dragit i gång köper du ett säsongskort på https://www.sasong.store/ där du enkelt kan se vilka platser som finns lediga samt vad priset ligger på beroende på vilken sektion du väljer. Det går även bra att köpa ett säsongskort när säsongen dragit i gång, kontakta oss då på [email protected]

Hur betalar jag mitt säsongskort? Har du haft säsongskort under föregående säsong och tackat JA till ett nytt nästkommande säsong kommer du att få ett mail med en betallänk. Denna leder dig direkt till varukorgen på vår hemsida där du kan betala säsongskortet via kort, swish, förskottsfaktura eller delbetalning. Ett nytt säsongskort betalas på precis samma sätt som ovan efter det att du valt en plats och lagt i varukorgen.

Vad händer om jag inte betalar? Har du tidigare haft säsongskort och tackat JA till ett nytt kommande säsong har du därmed fått ett datum som för sista betalningsdag. Skulle vi sakna din betalning när detta datum passerat kommer vi att kräva inbetalning. Köper du däremot ett säsongskort via webben så blir det tillgängligt först när betalningen är slutförd.

Jag önskar faktura på mitt säsongskort, hur går jag tillväga? Faktura kan endast väljas när betalningen av säsongskortet sker via webben. I varukorgen erbjuder vi förskottsfaktura. Fakturan kan betalas med bankgiro via internetbanken. Detaljerad information finns på fakturan. Säsongskortet blir tillgängligt när förskottsfakturan är betald. 

Kan jag dela upp betalningen av mitt säsongskort? Ja absolut. Bara att välja Delbetalningskonto under betalning och följa instruktionerna. Delbetalningen kommer att administreras av Swedbank Pay. Här kan du läsa mer kring Swedbank Pay https://www.swedbankpay.se/konsument

För att se en översikt över genomförda och kommande betalningar kan du logga in på https://mylakers.tickster.com/där du hittar en tydlig sammanställning. Vid varje betaltillfälle kan du välja att betala mer än det föreslagna beloppet och på så sätt minska beloppen på kommande betalningar. Du kan också betala av hela skulden direkt. När du loggar in så kan du se dina köp att delbetala på en bit ner på startsidan. Klicka på Mer information för att se mer detaljer kring ditt köp och kommande/utförda betalningar m.m. Övre delen av sidan visar de personuppgifter som registrerats för köpet. Längre ner på sidan visas din betalplan. Här kan du se vad som är betalt, vad som återstår att betala samt kommande betalningars förfallodatum. Det är möjligt att genomföra en eller flera delbetalning(ar) tidigare än planens förfallodatum/slutdatum genom att justera Belopp att delbetala.

Kan jag boka bord i någon av restaurangerna trots att jag har säsongskort? Ja, både vår fine dining restaurang på plan 3 och Livesportbaren på plan 4 erbjuder alternativet ”bakre bord”.

Vid dessa lösningar sitter du innan matchen vid ett bord i restaurangen som inte har sikt över isen och när matchen startar går du ner till din plats på läktaren.

Vid ankomst scannar våra publikvärdar ditt säsongskort och väl uppe i restaurangen uppger du ditt namn för restaurangpersonalen.

Mat och dryck betalar du på plats i restaurangen.

» Plan 3 – Klicka här för att läsa mer och boka 

» Plan 4 – Klicka här för att läsa mer och boka 

Jag har tappat bort mitt säsongskort, vad gör jag? Säsongskortet hittar du alltid på Mina sidor på https://mylakers.tickster.com/. Har du inget lösenord klickar du på Glömt lösenord.

Vill du ha ett nytt fysiskt plastkort så kontaktar du bokning@vaxjolakers eller ringer 0470-32 97 97 så hjälper vi dig med att beställa ett. Ett nytt plastkort kostar 50 kronor och skickas till dig via posten från vårt biljettsystem Tickster. Biljettservice dagliga öppettider kan du se här. Växjö Lakers ansvarar ej för borttappade säsongskort.

Hur ser jag vilka platser som är lediga? För att se alla lediga platser går du in på https://www.sasong.store/ . Välj vilken sorts säsongskort du vill ha. Välj ledig plats. 

Är mitt säsongskort personligt? Har du ett säsongskort är detta inte personligt och det går bra att låna ut när du själv inte har möjlighet att gå. Kom ihåg att du även kan utnyttja funktionen dela om du loggar in på https://mylakers.tickster.com/. På det sättet slipper du oroa dig över att få tillbaka kortet då biljetten du delar endast gäller den specifika matchen du väljer.

Har du ett Lakejkort eller ett Aktivt-kort är ditt säsongskort personligt. Detta innebär att det endast är du som kan utnyttja det under matchtillfällena och vi utför stickprovskontroller löpande under säsongen.

Hur gör jag om jag inte kan gå på en match vill och ge bort en biljett till en vän? Logga in på https://mylakers.tickster.com/ med samma e-post du använde vid ditt köp. Välj Glömt lösenord om du inte loggat in tidigare. Klicka på Visa säsongskort. Klicka på Skicka vidare biljetter. Välj de biljetter du vill skicka vidare och använd sedan knappen längst ner på sidan. Fyll i mottagarens uppgifter och klicka på Skicka

Gäller ej Lakejkort/aktivakort

Hur gör jag om jag inte kan gå på en match och vill använda min biljett vid en senare match? Logga in på https://mylakers.tickster.com/ med samma e-post du använde vid ditt köp. Välj Glömt lösenord om du inte loggat in tidigare. Klicka på Visa säsongskort. Klicka på Växla in mot poäng på matcher (eller matcher) du önskar växla in. Dessa försvinner sedan från ditt säsongskort och kan inte ångras. Godkänn inväxling genom att klicka på Växla in. Detta går inte att ångra i efterhand. Du har nu mottagit poängen som du sedan kan lösa in mot nya biljetter.

Hur kan jag nyttja de matchbiljetter som jag tidigare växlat in mot poäng? Logga in på https://mylakers.tickster.com/ med samma e-post du använde vid ditt köp. Välj Glömt lösenord om du inte loggat in tidigare. Klicka på Hantera biljettpotter. Klicka på Använd i webbshoppen. Välj match du önskar gå på och klicka på Köp. Beloppet blir 0 kronor oavsett. Välj antal biljetter och plats och klicka sedan på Nästa. Fyll i dina kontaktuppgifter och klicka på Slutför köp. Biljetterna har nu kommit till din e-post. Öppnar du mailet via din iPhone så kan du även spara ner dina biljetter till din Wallet.

Måste jag ha ett fysiskt säsongskort? Nej, det går enkelt och smidigt att ha säsongskortet digitalt i mobilen! Har du en Iphone kan du ladda ner vår app i App Store genom att söka på Växjö Lakers. Skapa därefter ett konto och logga in så hittar du ditt säsongskort under fliken säsongskort och mitt säsongskort.

Du kan även spara ner säsongskortet till My wallet.

Hur fungerar det med slutspel? Du som säsongsabonnent kommer att få frågan om du vill ladda slutspelet på kortet. Detta innebär att du binder upp dig för samtliga slutspelsmatcher och blir fakturerad i efterhand beroende på hur många matcher som spelas.

Vad varje match kostar beror på vilken sektion du har säsongskort på. Priserna kommer finnas bifogade i mailet där du väljer huruvida du vill ha slutspelet laddat på säsongskortet eller inte.

Väljer du att tacka nej till slutspel har du som säsongsabonnent ändå förtur till släppet av lösbiljetter men till ordinarie pris.

Du behöver inte bestämma om du vill ladda slutspelet på kortet förens 1 mars.

Hur loggar jag in på https://mylakers.tickster.com/ Var noggrann med att använda samma mailadress som du tidigare använt hos oss när du köpt biljetter eller tecknat säsongskort. Har du aldrig loggat in innan klickar du på Glömt lösenord för att få ett nytt skickat via mail.

Har du inte fått mailet efter några minuter rekommenderar vi att du kontrollerar din skräppost/spamfilter.

Jag behöver ändra mina inloggningsuppgifter, hur gör jag? Logga in på https://mylakers.tickster.com/med din mailadress samt lösenord, har du inget lösenord sedan tidigare klickar du på Glömt lösenord.I inloggat läge väljer du Mitt konto där du kan redigera dina uppgifter.

Hur ändrar jag mitt lösenord? Logga in på https://mylakers.tickster.com/ med din mailadress samt lösenord, har du inget lösenord sedan tidigare klickar du på Glömt lösenord. I inloggat läge väljer du Mitt konto där du kan byta lösenord.

Jag har delat min plats med en vän men biljetten har inte kommit fram, vad gör jag? Har mailet inte kommit fram efter några minuter rekommenderar vi att skräppost/spamfilter kontrolleras. Var också uppmärksam på att du skrivit rätt mailadress vid delningstillfället.

Det går bra att komma förbi Biljettservice innan matchen så hjälper vi er på plats alternativt maila [email protected] eller ringa 0470-32 97 00. Biljettservice öppnar alltid två timmar innan matchstart och har öppet till matchen drar i gång.

Hur gör jag för att byta min reserverade plats? För att byta plats krävs att du kontaktar oss. För att se vilka platser som är lediga kan du gå in på https://www.sasong.store/ och välja säsongskort. Där ser du vilka platser som fortfarande finns lediga samtliga matcher framöver. Det går också bra att komma in till Biljettservice under våra öppettider och välja en ny plats.

Vad finns det för betalningsalternativ?

Swish

Betala med swish direkt i din telefon. Pengarna överförs direkt och bekräftelsen skickas omedelbart.

Betala med kort

Betala med ditt betalkort. Dina kortuppgifter fylls i när du bekräftat innehållet i ditt köp med Slutför-knappen. Pengarna överförs direkt och bekräftelsen skickas omedelbart. 

Betala senare (+45 kr)

Betala som privatperson med faktura via Swedbank Pay. Du kan även välja att dela upp betalningen hos Swedbank.

Vilka öppettider har Biljettservice? Våra uppdaterade öppettider hittar du alltid på vaxjolakers.se/biljetter

Jag har en fråga som inte står med här, vart vänder jag mig? 

Kontakta oss via [email protected].