• Huvudsponsorer

Bildspel

EXPONERING VIDA ARENA

   SARGPLATS   

TV-SIDA •  120 000:-

LOKAL SIDA • 50 000:-

3 000 x 950 MM

   AVBYTARBÅS   

HEMMA •  135 000:-

BORTA • 135 000:-

11 200 x 850 MM

   UTVISNINGSBÅS   

HEMMA •  60 000:-

BORTA • 60 000:-

6 400 x 500 MM

   CANVASTAVLA   

20 000:-

SPELARTAVLA PÅ PLAN 2

2 000 x 1 000 MM

DIGITAL EXPONERING

   PAKET 1   

Exponering på "övre cirkel".
20-sekunders reklamfilm med ljud i mediakub som visas fyra gånger per kväll.

120 000:-

   PAKET 2   

Exponering på skärm över ingångarna.
10-sekunders reklamfilm med ljud i mediakub som visas fyra gånger per kväll.

80 000:-

   PAKET 3   

Digitala skärmar ovanför sarg.
TV- och arenaexponering i två hörn, 14 meter per hörn.

45 000 - 120 000:-

   PAKET 4   

LED-band utmed Plan 4.
Totalt 190 meter, minsta visningen är på 7 meter.

20 000 - 120 000:-

   PAKET 5   

Exponering på mediakubens
"undre cirkel".
Möjlighet till synlighet i TV.

100 000:-

   SOCIALA MEDIER   

Exponering i Växjö Lakers sociala mediekanaler, Facebook, Twitter, Instagram och Youtube.

Från  2 000:-

   WEBB TV   

Exponering i samband Webb TV-inslag så som spelarintervju, presskonferens, tränarintervju m.m.

Från 2 000:-

   STUDIO 97   

Exponering i samband med Studio 97
som sänds innan match och under periodpauser. 

Från 5 000:-

   STATISTIK   

2017/2018 har totalt över 113 miljoner människor har sett Växjö Lakers på TV motsvarande 180 timmars exponeringstid. Antalet Växjö Lakers-bilder publicerade i tryckt press motsvarade 241 sidor i tabloidformat till ett annonsvärde av över 20 miljoner kronor.

På vaxjolakers.se har besökssnittet varit upp emot 100 000 unika besökare i månaden. På webben i stort har bilder på Växjö Lakers nåtts av 999 miljoner människor, till ett annonsvärde av 37 miljoner kronor.