Växjö Lakers nya dräktpartners
Publicerad: 2018-09-14
Nyhet
Säsongen 2018/2019 väntar runt hörnet och förutom en ny spännande trupp kan Växjö Lakers stolt presentera nya dräktpartners, Zorzi, MediaHjälpen och GBJ Bygg varav sistnämnda redan inför förra säsongen tog klivet in på matchtröjan.

Zorzi är ett familjeföretag från Italien som startades 1918. Zorzi Sverige AB har funnits i Sverige sedan 1984 och säljer asfalt- och berg-trailrar upp till 56-tons totalvikt (beroende på dragbil). Trailrarna tillverkas fortfarande i fabriken i Treviso Italien, men är anpassade för Sverige.

- Vi har sponsrat Växjö Lakers i många år och har haft tryck på byxorna tidigare när Lakers låg i Allsvenskan, så nu tyckte vi att det var dags igen.

- Vi anser att båda varumärkena står för stabilitet och mästarklass, säger ägare och VD Bertil Karlsson.

MediaHjälpen är en personlig mediabyrå som hjälper små och medelstora företag att på bästa sätt få ut mer av sin marknadsföring i olika kanaler på nätet. Det är en djungel av olika kanaler idag att veta var man investera sina pengar i. MediaHjälpen säkerställer så att kunderna syns i rätt kanaler där man söker efter specifik kund. Bland annat bygger de professionella hemsidor och ser till så att kunderna ligger högt upp i Google träfflista.

- Växjö Lakers affärsnätverk, arbete & organisation är helt i linje med MediaHjälpen mål, värderingar och ambitioner och av den anledningen har valt att finns med på era tröjor. Vi är mästare på det vi gör inom Mediarådgivning, Hemsidor samt Googleoptimering precis som Växjö Lakers är mästare på det gör.

- Vi ser nyttan i vårt samarbete med Växjö Lakers att nå ut & kunna hjälpa fler företag att investera i rätt kanaler på internet samt att vara självklara att synas där deras kunder söker efter dem, avslutar ägare och VD Bezz Ahmadi.

GBJ Bygg startades 1945 och är verksamma inom byggentreprenad, mark, byggservice och bostadsutveckling. I koncernen som innefattar flera bolag är de idag ca 200 anställda och omsätter ca en miljard kronor. GBJ har kontor på flera orter varav huvudkontoret finns i Växjö. Man har en kompetent organisation som genomsyras av kvalitetstänkande i alla led. Styrkan är att genom ett starkt lagarbete, där samarbete är a och o, skapa en väl fungerande arbetsplats med gemensamma mål som levererar kvalitet på utsatt tid.

- Vi är partners till Växjö Lakers sedan länge och valde att även bli dräktpartners med anledning av att det är ytterligare en fin exponering.

- Växjö Lakers står inte bara för en bra hockey på elitnivå utan även för en fantastiskt stor ungdoms- och juniorverksamhet. Utöver detta har Växjö Lakers även engagemang i flera fina välgörenhetsprojekt. GBJ Bygg har också ett starkt varumärke samt lagarbete och vi profilerar gärna vårt varumärke tillsammans med en partner som Växjö Lakers. I Vida Arena har vi inte bara med spänning kunnat följa vägen till SM-guld utan också haft många fantastiska mötesmöjligheter att kunna nätverka tillsammans med kunder och kollegor, säger VD Staffan Dahlström.

PR & Kommunikation Carolina Toresson