Tröjpartners: Växjö Lakers nyrekryterar

Publicerad: 2017-09-04
Nyhet
Om drygt två veckor släpps pucken i SHL-premiären mot Brynäs IF och Växjö Lakers har inte bara stekheta nyförvärv på isen utan även på matchtröjan. Ett av nyförvärven är Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag, OnePartnerGroup med VD Mats Ekenstam i spetsen.

Berätta lite om OnePartnerGroup som bolag.
- OnePartnerGroup arbetar med rekrytering, bemanning, verksamhetsutveckling, funktionslösningar, omställning, utbildning och HR-stöd. Som bolag har vi funnits sedan 2009 då vi grundades i Jönköping. Sedan dess har vi gjort en väldigt spännande resa. Jag själv har varit med i fyra år sedan 2013, då omsatte koncernen 100 miljoner och hade sju kontor. Idag finns vi från Norrland till Malmö och kommer i år landa på en omsättning runt 800 miljoner.

Hur kommer det sig att ni valde att ta steget till att finnas på Växjö Lakers matchtröja?
- Vår koncernledning med vår huvudägare Stefan i spetsen brinner mycket för idrott i olika sammanhang. Vi tror att idrott är ett bra sätt att förena människor och företag. OnePartnerGroup vill vara nationella men samtidigt lokala. I det lokala är det viktigt att vara närvarande där det händer och Växjö Lakers karaktäriserar på något sätt det lokala i Växjö. Samtidigt speglar man även det nationella eftersom man finns på en stor arena. Den marknadsplatsen som Växjö Lakers står för idag passar oss väldigt bra såväl lokalt som nationellt. Dessutom ligger klubbens arbete med "Stort hjärta" helt i linje med vad vi står för och vill förknippas med. Ett långsiktigt arbete med stort engagemang som skapar förtroende och stärker varumärket.

Hur viktigt är det för ett stort, framgångsrikt bolag som er att synas?
- För oss är det såklart jätteviktigt att synas. Vi har en utmaning i att både nå fram till kunder, kandidater och konsulter där vi vill uppfattas som proffsiga och attraktiva. När vi syns är vi väldigt måna om att det är på rätt arena och i rätt sammanhang så vi inte förknippas med fel saker. Vi försöker ständigt vara i framkant var det gäller nya sätt att synas. I koncernen har vi en egen reklambyrå på 20 personer som strategiskt ser till så vi syns på rätt sätt och plats.

Vad har du för förväntningar rent sportsligt på säsongen som väntar?
- SM-guld såklart! Jag var precis som många andra på plats i VIDA Arena när Växjö Lakers vann guld 2015. Jag var här med ett tiotal kunder den fantastiska kvällen. Det man fick uppleva då men även under hela slutspelet, både sportsligt men även i staden var en enorm gemenskap och en känsla av att vi gjorde något häftigt tillsammans. Jag var här när det hände och det vill jag få uppleva igen, avslutar Mats Ekenstam.

» Läs mer om OnePartnerGroup

PR & Kommunikation Carolina Toresson