Fredrik blir ny försäljningschef
Publicerad:

I samband med semestern gick Växjö Lakers ut med att man sökte ny försäljningschef till marknadsavdelningen. I veckan blev det klart att Helmer Nilssons nuvarande VD Fredrik Sandberg kommer att tillträda tjänsten från och med den 28 november.
Berätta lite om dig själv!
- Jag är en norrlänning på 49 år, född och uppvuxen i Lycksele som ligger i Västerbotten. Jag bor på Högstorp, är gift och har tre barn.
Född och uppvuxen i Norrland, hur hamnade du i Växjö?
- Jag flyttade till Växjö 1991, då jag fick jobb på Växjö Resebyrå. Fortsatte sedan till Expotours där jag jobbade med att skräddarsy konferensresor och event mot företag, där hängde man även med som reseledare. Jobbade med resor till 1998 då jag sedan blev försäljningschef på Metsä Tissue (mjukpapper med varumärken som Leni, Lambi, Serla och Katrin) År 2004 var det sedan dags för nytt uppdrag, VD på Paul Hall i Jönköping, ett systerföretag till Helmer Nilsson, exakt samma typ av företag, jobbar med att sälja förbrukningsvaror av alla de slag. Var där till 2/1 2010 då jag började som VD på Helmer Nilsson.
Hur känns det att vara Växjö Lakers senaste nyförvärv?
- När jag fick denna förfrågan kände jag direkt att det skulle vara ett fantastiskt kul och utmanade jobb. Att få jobba med ett starkt varumärke inom sportens värld har länge funnits på min egen önskelista. Det ska bli fantastiskt skoj att jobba med en ”produkt” som skapar så mycket känslor och engagemang. Jag är mycket ödmjuk inför uppgiften men extremt taggad.
Vad ser du för utmaningar med tjänsten?
- Jobbet kommer att bli en spännande utmaning och jag ser verkligen fram emot att fortsätta vårda varumärket på det fina sätt som jag tycker både Ronny och Jan-Olof har gjort. Sedan blir det ju min uppgift tillsammans med övriga inom Växjö Lakers att fortsätta utvecklas mot nya höjder. Vi på marknad tillsammans med våra ”gladiatorer” på isen skall göra allt för att hela vårt nätverk (publik, sponsorer, leverantörer, media mm) skall trivas med oss och känna att det är värt att satsa både tid och pengar på Växjö Lakers. Vi behöver hela tiden utveckla vår produkt för att skapa en långsiktigt trogen publik som trivs i Vida Arena.
I och med att Fredrik tillträder tjänsten avslutar Jan-Olof Swanteson sin tjänst som marknadschef på Växjö Lakers.
- Nästan 6 år har gått sedan jag började på Växjö Lakers, vi hade precis tagit steget upp till dåvarande Elitserien och VIDA Arena stod som ett skelett där på vårkanten. Vi i teamet som började vid denna tidpunkt hade en diger arbetes agenda framför oss, 17 september skulle invigningsmatchen spelas. Jag vill passa på att tacka alla mina medarbetare på alla avdelningar för Ert engagemang och hårda arbete under dessa år. Första året kan sammanfattas med blod, svett och tårar men samtidigt mycket glädje! Samtidigt vill jag också tacka alla Partners som jag lärt känna genom årens lopp, ni har varit fantastiska och är en stor del av Lakers framgångssaga. Själv ser jag fram emot att ge en bra överlämning av min position till Fredrik under slutet av året och efter nyåret kommer jag att gå vidare mot nya äventyr. Go Lakers!