• Huvudsponsorer

Tis 25 Okt (1 match)
Tor 27 Okt (1 match)
Lör 29 Okt (1 match)
Fre 11 Nov (1 match)
Lör 12 Nov (1 match)
Tis 15 Nov (1 match)
Tor 17 Nov (1 match)
Lör 19 Nov (1 match)
Tis 22 Nov (1 match)
Tor 24 Nov (1 match)
Lör 26 Nov (1 match)
Tis 29 Nov (1 match)
Tor 01 Dec (1 match)
Lör 03 Dec (1 match)
Tor 08 Dec (1 match)
Lör 10 Dec (1 match)
Tis 20 Dec (1 match)
Mån 26 Dec (1 match)
Ons 28 Dec (1 match)
Fre 30 Dec (1 match)
Tor 05 Jan (1 match)
Lör 07 Jan (1 match)
Tor 12 Jan (1 match)
Lör 14 Jan (1 match)
Fre 20 Jan (1 match)
Lör 21 Jan (1 match)
Tor 26 Jan (1 match)
Lör 28 Jan (1 match)
Tis 31 Jan (1 match)

Spelarna sålde biljetter till partners

6 september 2013 10:19

I veckan har Växjö Lakers-spelare ringt runt till partners för att sälja biljettpaket och Ryan Lasch var bäst i det bästa laget.


Växjö Lakers-spelarna var indelade i tre grupper som fick ett antal partners var att kontakta.

Mest framgångsrika med försäljningen blev gruppen med Eddie Larsson, Colby Armstrong, Tomi Kallio, Malte Strömwall, Niclas Lundgren och Ryan Lasch. Just Lasch var också vassast överlag, tillsammans med Noah Welch.

– Vi var målmedvetna. Vi bara gick in där och ville få jobbet gjort. Plus att vi hade väldigt roligt när vi gjorde det. Vi hade killar som Colby och Eddie i laget också, de kan snacka mycket och kan sälja vad som helst med sin charm, skrattar Ryan.

– Det var lite nervöst innan samtalen för jag visste inte om de jag ringde till skulle veta vem jag var eller om de skulle förstå min amerikanska accent, men alla snackade perfekt engelska och det var skoj att för höra om företagen, vad de gör och så vidare.

För Ryan Lasch är marknadsföring och försäljning inget nytt eftersom han läst om det på college - och det sägs att han skulle kunna "sälja snöskyfflar till araber i Sahara".

– Jag läste marknadsföring på college och vet lite om hur man ska agera. Men jag är också en "people's person" och gillar att snacka mycket. Jag pratar väl så mycket att jag blir irriterande efter ett tag (haha). Men jag hade bra samtal och det var skoj att det gick så bra.

– Vi uppskattar verkligen alla våra fans där ute och det var absolut värt att ge den här dagen till våra partners för att ringa och se hur de hade det och se om de var intresserade av fler biljetter. Många var intresserade också, man blir hela tiden imponerad över vilket stöd vi har och vilket intresse det finns i staden.

Med tanke på din utbildning och din succé nu, blir du säljare i framtiden?
- Säljare vet jag inte, men jag har min utbildning i marknadsföring och det var skoj att jag fick nytta av den nu.