• Huvudsponsorer

Tis 25 Okt (1 match)
Tor 27 Okt (1 match)
Lör 29 Okt (1 match)
Fre 11 Nov (1 match)
Lör 12 Nov (1 match)
Tis 15 Nov (1 match)
Tor 17 Nov (1 match)
Lör 19 Nov (1 match)
Tis 22 Nov (1 match)
Tor 24 Nov (1 match)
Lör 26 Nov (1 match)
Tis 29 Nov (1 match)
Tor 01 Dec (1 match)
Lör 03 Dec (1 match)
Tor 08 Dec (1 match)
Lör 10 Dec (1 match)
Tis 20 Dec (1 match)
Mån 26 Dec (1 match)
Ons 28 Dec (1 match)
Fre 30 Dec (1 match)
Tor 05 Jan (1 match)
Lör 07 Jan (1 match)
Tor 12 Jan (1 match)
Lör 14 Jan (1 match)
Fre 20 Jan (1 match)
Lör 21 Jan (1 match)
Tor 26 Jan (1 match)
Lör 28 Jan (1 match)
Tis 31 Jan (1 match)

Patric ska arbeta med event

5 juni 2012 08:02

Det senaste tillskottet i Växjö Lakers är Patric Bergqvist som är nyanställd som evenemangsansvarig.


Patric Bergqvist ska skapa, utveckla och driva evenemang i Vida Arena-komplexet när det inte är ishockey.

- Växjö Lakers är kända för att vara duktiga på och utanför isen i samband med matcharrangemang men det finns möjligheter att göra mycket mer vid sidan av ishockeyn. Idag finns fantastiska lokaler som ska användas till att skapa fantastiska upplevelser, säger Patric.

43-årige tvåbarnspappan Patric kommer närmast från reklam- och konceptbyrån Image Company.

- Jag brukar beskriva mig med tre P: Patric, pappa och projektledare. Det är det mitt liv handlar om. Jag har jobbat i rese- och eventbranschen sedan 1992, säger Patric.

Du har också kopplingar till Växjö Lakers?
- Det stämmer, jag har en bakgrund i styrelsen och har även varit engagerad i ungdomssektionen de åtta senaste åren. Däremot har jag aldrig spelat ishockey själv, mer än två matcher i ett korplag som jag själv var med och startade (haha).

Patric Bergqvist inleder sin tjänst som evenemangsansvarig 1 augusti men nås redan nu på [email protected].

- Min drivkraft är skapandet, jag vill vara med och påverka i olika sammanhan. Framför allt älskar jag att hitta balansen mellan kreativitet och kundnytta. Det här med kreativiteten tror jag är något medfött, det är inget som man kan träna upp. Det handlar om att hela tiden ta ett steg till och att aldrig vara nöjd, menar han.

Idéer om hur det ska göras finns alltså redan och målsättningen är att arrangera 30 icke hockeyrelaterade evenemang varje år.

- Det finns en vision om att bygga sydöstra Sveriges upplevelsecentrum och det tror jag absolut att vi kan göra. Möjligheterna är egentligen oändliga och det ska bli riktigt roligt att börja arbeta med de här sakerna, säger Patric.